Sunday, October 17, 2010

アマリカだいがくvs日本だいがく


まやさんはこと書うつとくにありませんいていました。
まだ尾ていをたてていないからいていました。
加速であり待っておせちりょうりをたべていていました。

日本のがくせいのほうがすくいていました。
しょうくだいとTestがすくなからです。
日本語のじゃきょうがいちばんすきいていました。
たのおしからです!

Maya said that Japanese school is easier because there isn't so many tests, quizes, homework assignments, etc. There's only one test at the end of each term. I thought because there is only one test and more depends on one test, that Japanese schools would be more difficult.
I also enjoyed that she likes tutoring for Japanese class!

1 comment:

Maeda sensei said...

ハリスさん、interview summaryがちょっとよくわかりません。Reivse the summary and post again. Pay attention to the accuracy in terms of spelling/vocabulary and kanji.
e.g.
まやさんはこと書うつとくにありませんいていました。???(revise this sentence)
まだ尾ていをたてていないからいていました-->you mean, まだよていを立てていないかだと言っていました??

加速であり待っておせちりょうりをたべていていました-->you mean, 家ぞくであつまって、おせちりょうりを食べると言っていました?

Post a Comment